Fie ca este vorba de o companie noua, fie ca este vorba de lansarea unui nou produs sau serviciu, numele noului brand este intotdeauna o provocare. Importanta numelui unui brand este covarsitoare, si nu doar prin prisma faptului ca numele va reprezenta brandul. Un nume de brand trebuie sa identifice in mod unic brandul fara a induce confuzii, un nume de brand trebuie sa poata fi protejat legal prin inregistrarea sa la organisme precum OSIM, iar numele de brand trebuie sa poata avea in spate un domeniu de internet liber. In acelasi timp, un nume de brand trebuie sa fie scalabil, sa poata fi dezvoltat conceptual in timp, odata cu dezvoltarea proiectului. Nu vreti sa investiti timp si bani in tot conceptul si promovarea unui brand ca sa aflati apoi ca nu puteti inregistra numele de domeniu sau ca este protejat ca marca de altcineva.
De aceea, un nume de brand este o tema pe care trebuie sa o lasati profesionistilor Logic Industry. Evident, vom face echipa cu dumneavoastra, vom lua in considerare sugestiile si preferintele pe care le aveti, dar cand vom ajunge la final veti sti ca numele ales va avea un viitor stralucit ca brand.
Primul pas: Hai să discutăm!
Implicatiile alegerii unui nume de brand
Deoarece credem in puterea exemplului, va propunem un exercitiu de imaginatie pentru a analiza consecintele - faste sau nefaste - ale alegerii unui nume de brand.
Exemplu: Sa presupunem ca doriti sa deschideti o pizzerie. Dupa doua saptamani de proces creator ati ajuns la un nume cu potential extraordinar pentru aceasta afacere.
Ce aveti de facut ca sa demarati afacerea?
- Realizati o sigla pentru noua denumire. Dumneavoastra, un prieten sau o agentie.
- Dati comanda de firma luminoasa cu noul nume
- Personalizati vitrina, fie prin sablare, fie prin afise
- Dati comanda de cutii de pizza personalizate si de pungi personalizate
- Realizati la tipografie pliante sau door-hanger-e pe care le distribuiti
Evolutia afacerii
La doua luni de la deschidere, pizzeria merge excelent, ati inceput sa va recuperati investitia. Clientii au inceput sa cumpere regulat si noi clienti vin la recomandarea clientilor vechi. Ati dat drumul si la livrari la domiciliu, totul merge minunat
Surpriza neplacuta
Intr-o zi, primiti o notificare sau apare cineva - insotit sau nu de un politist - care va someaza sa nu mai folositi numele pe care l-ati ales deoarece este marca inregistrata.
Ce puteti sa faceti?
N I M I C
Daca respectivul individ a inregistrat marca la OSIM, inainte sau chiar dupa ce ati deschis dumneavoastra afacerea, lucrurile sunt clare. In cazul cel mai simplu, puteti rezolva amiabil situatia renuntand imediat la numele pe care il foloseati. In cazurile mai complicate, vi se pot cere daune morale [cuantificate relativ dupa bunul plac al proprietarului marcii] si eventual vi se poate imputa intregul profit realizat de la deschiderea afacerii.
Ce ati pierdut?
- Bani: Toata investitia in reclama luminoasa, in cutiile si pungile personalizate, investitia in publicitate (pliante si poate si radio).
- Timp: Tot ce ati realizat pana acum in promovarea numelui nu va mai apartine
- Piata: In foarte scurt timp, individul va deschide o pizzerie in aceeasi zona. Clientii, putin derutati de ce v-ati schimbat locatia, vor continua sa cumpere de la brandul pe care l-ati consacrat si pe care nu mai aveti dreptul sa il folositi. Chiar daca va veti mentine domeniul de activitate, veti avea statutul unui incepator si va trebui sa reconstruiti un nou brand, dar de aceasta data pe o piata pe care ati creat-o chiar dumneavoastra.
Ce alte lucruri mai trebuie luate in considerare?
La alegerea unui nume de brand trebuie sa aveti in vedere planul de afaceri, unde va vedeti cu acest brand peste zece ani, in cel mai fericit caz.
Nu de putine ori am avut ocazia de a ne intalni cu clienti care, dupa ani de dezvoltare, si-au propus sa atace noi piete. Atunci au aparut probleme neanticipate in perioada de cautare si alegere a numelui de brand.
Exemple:
- Pe piata din afara Romaniei, numele alese erau nepotrivite ca pronuntie
- Numele alese nu individualizau brandul
- Numele alese erau deja inregistrate ca marci si deci nu puteau fi folosite, pierzand in acelasi timp capitalul de imagine deja obtinut si care ar fi trebuit sa sprijine extinderea
Ce inseamna BrandZone Logic Industry - naming de calitate
Alegerea unui nume de brand este un proces foarte important, complex, care pe langa partea creativa implica instrumente complexe de analiza si procese de studiu specializate. Avand in Logic Industry un partener matur, experimentat, care a construit si are la dispozitie aceste instrumente, va asigurati ca viitorul brandului pe care doriti sa il creati va fi stralucitor.
Invitati-ne sa colaboram cu dumneavoastra pentru crearea unui nou brand. Vom fi onorati sa va oferim experienta si creativitatea noastra pentru un brand de succes.
Cere oferta nume Brand
Îți propun avem o discuție amicală ca să identificăm împreună cerințele și oportunitățile pentru afacerea ta.
Putem dezvolta o soluție perfectă pentru tine, proiectată cu un scop precis: să producă Rezultate Reale de Business.
Hai să vedem dacă putem lucra împreună!